vrijdag 19 augustus 2011

Flocked en Vinyl

Vorige week en deze week ben ik te vinden op de stand van Creabest
bij de Knotsgekke kaarten dagen.
Deze week Zwolle, vorige week Den Bosch.
We kregen hier de vraag of het flock en het vinyl van de silhouette door de Cricut heen kan.
Jazeker dit kan.
Vorig jaar heb ik dit al eens uitgeprobeerd, het bericht wat ik hierover geschreven
heb zal ik hieronder kopieeren.

Binnenkort als de beurzen achter de rug zijn zal ik een uitgebreid verlag maken
en deze op beide blog plaatsen zowel het blog van Creabest als mijn eigen blog.

Overinges moet ik zeggen dat het broekje sinds kort te klein is maar het flocked nog even mooi is.
jammer om hem weg te doen.

hieronder het gekopieerde bericht
*************************
Bij de stand van Creabest heb ik flocked gekocht voor de silhouette. Opzich niet zo bijzonder natuurlijk, maar wel omdat ik geen silhouette hebt maar een Cricut. Het is dus even spannend of je dit kan snijden met een cricut.
Flocked is een soort fluweel wat je kan strijken op kleding. Er zit z'on 80x23 cm op een rol en kost
€ 14.95. Best prijzig als het niet kan met een cricut machine, gelukkig had ik de kortingsbon uit de nieuwsbrief van Creabest en valt het mee als het niet wil lukken.
Vanmiddag toen de kleine meid op bed lag ben ik aan de stoei geweest met de cricut en het flock.
In Design studio heb ik een ontwerp gemaakt. een strookje van het flock gesneden met de snijmachine en dit op een nieuwe snijmat geplakt.

Met de Deepblade op stand 3, Pressure op de 1 na hoogste stand en snelheid op de laagste stand. En voor de zekerheid heb ik de multicut op 2 gezet. In grote spanning heb ik de snijopdracht gegeven........

Het flock heeft een glimmende kant en een doffe kant de glimmende kant is het transparante folie dat na het strijken verwijderd word. Deze kant plak je op de snijmat.
Wil je teksten gebruiken, maak ze dan in spiegelbeeld, en snij ze ook in spiegelbeeld uit.
bij het strijken heb je de tekst weer goed.


Jazeker het is gelukt

 al denk ik wel dat het beter is om het mes op stand 4 te zetten, dan hoeft ook de multicut niet gebruikt te worden maar dat is natuurlijk even testen.
Vervolgens heb ik het strijkijzer op de warmste stand gezet, de flock op zijn plaats gelegd en dit zeker een minuut gestreken wel met een theedoek er tussen natuurlijk. 
Zie hier het resultaat


Ik vind het helemaal gewelig geworden. De volgende test is of het ook op papier pakt.
Wanneer ik papier strijk leg ik hierop altijd een theedoek, maar omdat je de flock best lang
moet verhitten 40 tot 60 sec gebruik ik een handdoek.

post signature



1 opmerking:

Kirsty zei

Hi Wow this is a great product ! Thanks for sharing ! Kitty ;0)