dinsdag 20 april 2010

Wat is wat?!?!?

In mijn berichtjes ga ik er altijd maar van uit dat iedereen weet waar ik het over hebt. Dan is het wel eens goed om daar een opmerking over te krijgen. :).
Cut 'n Dry
dit een foam dat opmaat geknipt kan worden, bestaande uit 2 lagen een witte en grijze laag.

De witte laag kan gebruikt worden als inkt kussen, heb je navul flesjes kan je bv een regenboog inktpad maken. Maar je kan het ook in kleine stukjes gebruiken om gedipt in inkt een randje aan je papier te kleuren. Dit kan ook rechtstreeks met het inktblokje maar dan loop je het risico dat het kussentje stuk ga en ja kan niet in de hoekjes komen, de cut 'n dry kan je in een punt knippen zodat ook de hoekjes beinkt kunnen worden.

De grijze zijde kan je verhitten met de Heatgun en het daarna drukken in een ondergrond met relief. Bv knopen of elastiek of een stempel, bij afkoelen verhard het weer en kan je de afdruk gebruiken als een stempel. Bij het opnieuw verhitten kan je het meerdere malen gebruiken met verschillende afbeeldingen.


Copics is een afkorting van Copic Markers (zie deze link voor uitleg)
De nr bv E00, 02 zijn de kleurnr van de markers

De schuine vet gedrukte tekst in de berichtjes zijn een link naar het artikel met uitleg, veelal gelinkt met de webwinkel van Scrapbookdepot. Hier vind je een goede beknopte uitleg van het artikel en ze hebben een goede service met een lage verzendkosten drempel.

Heatgun geeft hitte zonder al te veel harde lucht waardoor deze geschikt is voor het smelten van embossing poeders, het opbollen van Terra, en helpen drogen van diverse misten etc.
Sommige Heatguns hebben het vervelende verschijnsel dat ze eerst moeten afkoelen als je ze even hebt gebruikt. Zo ook de variant die ik gebruik. Ik dacht dat dit kwam doordat ik hem een keer heb laten vallen.
Dit is de oververhittings beveiliging die erin zit die veel te snel word geactiveerd. De gun moet helemaal afgekoelt zijn voor je hem weer kan gebruiken. Dit duurt erg lang. Hier hebben de oudere zwarte varianten last van. De nieuwe versies schijnen hier geen last van te hebben, en is dit beter afgesteld.

1 opmerking:

Inge zei

bedankt voor alle uitleg!
sorry hoor! bezorg ik je nog meer werk?
ik wilde gaan googlen maar jij bent me alweer voor! ik leer ook zo super veel van jou!!!

groetjes inge